Skap gode

soner og uterom

GRUNNKURS I HAGEPLANLEGGING

Lær hvordan du lager en plan som tar deg stegvis mot din egen drømmehage

Hva ønsker du å få ut av hagen i år?

En ny sesong står på trappene, og du gleder deg kanskje til å nyte sene sommerkvelder i hyggelig lag med gode venner rundt langbordet i hagen. Kanskje drømmer du om en fin trapp til å nyte kveldssol eller morgenkaffen? Kanskje skulle du hatt en plass som er lun og hyggelig også utover høsten? Eller har du en drøm om pergola, drivhus eller et aldri så lite basseng? Kanskje har du vurdert å ringe en anleggsgartner, men så vet du ikke hvor du skal starte for å forklare hva du vil ha.

Da skal du ta vårt grunnkurs i hageplanlegging som ivaretar både drømmer og budsjett, og som hjelper deg til å konvertere svevende ideer til ferdig prosjekt!

Du får en steg-for-steg-metode som vi bruker i planlegging av våre egne og andres hager. Vi lover deg et herlig kurs med masse smil og gode tips som vil gjøre deg klar for å starte på årets hageprosjekt i dag!

Velkommen!

Hilsen Hanne og Nina
Hobbygartnerskolen og Fin Strek

Skap drømmeplassen

MED GOD PLANLEGGING

Lær hvordan du lager hyggelige soner, helt uavhengig av hvordan det ser ut i hagen i dag..

Fra hagedrøm

TIL DRØMMEHAGE

Lær hvordan du kombinerer idéer og drømmer med hagens rammebetingelser, slik at du tar det første steget mot den hagen du virkelig ønsker deg!.

I dette kurset vil du lære:

• Hvorfor det å lage en analyse basert på familiens behov og dine hagedrømmer tar deg raskere til målet.

• Hva en situasjonsplan må inneholde for at du skal unngå å skape et urealistisk "luftslott" som ikke vil fungere.

• Hvorfor blyant og viskelær er de viktigste redskapene i prosessen fra hagedrøm til hageplan.

• Hva du må ta hensyn til i den ferdige planen, slik at du med trygghet kan jobbe stegvis med den helhetlige hagen.

Dette er et intensivt kurs som på to timer gir deg den enkle metoden vi selv bruker når vi planlegger egne og andres hager.

Torunn Lied Giske

"Jeg vil helt klart anbefale kurset! Her treffer dere helt klart de typiske utfordringene vi amatører/nybegynnere kaver med."

Hege Mari Akerholt Næss

"Jeg har allerede anbefalt det. Dere har laget et kurs som konkurrerer med engelskspråklige. Orden og klarhet."

Dette går vi gjennom

i kurset

Dette går vi gjennom

Steg 1:
Hagedrømmen

I det første steget lærer du hvordan du  samler drømmer og inspirasjon, og lager en ønskeliste å jobbe videre med.

Steg 2:
Hagen i dag

I det andre steget lærer du hvordan du lager en situasjonsplan basert på din hages faktiske forhold, slik at du unngår å skape et urealistisk "luftslott".

Steg 3:
Ny situasjon

I det tredje steget lærer du hvordan du kombinerer drøm og virkelighet, slik at du kan begynne å lage et konkret skisseforslag av drømmehagen!

Steg 4:
Gjennomføring

I det fjerde steget lærer du hvordan du legger en plan for gjennomføringen, slik at du med trygghet kan jobbe stegvis med den helhetlige hagen.

Dette passer perfekt for meg!

7 av 10

som allerede har tatt kurset gir det toppscore.

Har du lyst å oppleve det samme? Klikk her!

Dette er for deg som:

• ... ønsker å få mer ut av hagen din, men du vet ikke helt hvordan.
  • ... er «bitt av hagebasillen» og har forelsket deg i en hagedrøm, men du aner ikke hvordan du skal realisere den.
  • ... har overtatt et gjengrodd vilniss, og som ikke aner hvor du skal starte for å ta prosjektet ditt et steg videre.
  • ... har en stor åpen gressplen, og som trenger inspirasjon til hvordan du lager fine, lune hagerom som er gode å være i, og som skjermer for innsyn.

Hvis du kjenner deg igjen i en eller flere av disse beskrivelsene skal du bli med på vårt intensive hageplankurs.

Britt Aalmen

"Godt og oversiktlig kurs med entusiastiske ledere som tar opp gode og relevante tema!"

Grethe Østervold

"Jeg anbefaler det gjerne!"

Elin

"Fint med kurs som gir konkret oppskrift til planleggingsprosessen."

Dine kursholdere

Hanne Slyngstad-Hægeland, grunnlegger av Hobbygartnerskolen og forfatter av bestselgeren "Hagen hele året". Gjennom sine kurs, artikler, hagebok, samt Facebooklive- og YouTube-sendinger har hun inspirert tusenvis av hageeiere til å se på hagene sine med litt nye øyne.

Nina Klungsøyr, er arkitekt, fargerådgiver og hagedesigner i Fin strek, samt frilansjournalist for interiør- og hagemagasiner. Hun hjelper kunder over hele landet med å skape gode hjem. Gjennom en egen metode lager hun funksjonelle planløsninger tilpasset personlighet og livsstil.

Vi er to hageglade damer som begge er lidenskapelig opptatt av å hjelpe folk med å skape gode rom å være i, enten det er inne eller ute.

OFTE STILTE

spørsmål

Klikk her for å melde deg på

Pris og innhold:

kr 799,-

Intensivt hageplankurs som inneholder:
- Steg 1: Hagedrømmen
- Steg 2: Hagen i dag
- Steg 3: Ny situasjon
- Steg 4: Gjennomføring

Kurset ligger tilgjengelig i den digitale kursplattformen Kajabi, slik at du kan se det på nytt når det passer for deg.

Tilgang til kursinnholdet i et helt år.

MELD DEG PÅ HER

Vårt mål i Hobbygartnerskolen og Fin strek er å hjelpe deg med smarte tips og nyttig kunnskap, slik at du opplever mestring og økt hageglede.

Dette kurset er fullt av slike gode tips så hvis du ønsker å skape en helhetlig hage, men ikke vet hvor du skal starte er dette kurset perfekt for deg!

Klikk her og meld deg på i dag!