DYRKINGSKURS

Lær å dyrke frem frodige planter til krukker, bed og kjøkkenhagen

Dette er et intensivt kurs som vil hjelpe deg å lykkes med både å så frø, og å drive frem sunne og friske planter som gir deg rik blomstring eller frodig avling.

Ønsker du å bli tryggere på dyrking av planter? Klikk her og meld deg på kurs i dag!

Har du lyst å fylle hagen din med vakre, frodige planter som du har sådd selv og drevet frem på egenhånd? Kanskje drømmer du om en kjøkkenhage bugnende full av de lekreste grønnsaker, men så vet du ikke når du skal så dem og hva som skal til for å lykkes?

Da er vårt intensive dyrkingskurs noe for deg, for her går vi gjennom hva du trenger av utstyr for å så, hva slags jord du trenger for å lykkes, og hva som trengs av lys, vann og næring for at småplantene skal bli store og frodige utover sesongen.

Høres dette ut som noe for deg? Da skal du klikke på linken under og melde deg på såkurset i dag!

Dette høres perfekt ut for meg!

Lær hva som skjer når et frø legges i jorden, sånn at du forstår hva du skal gjøre for å lykkes.

Lær hvordan du unngår de klassiske fallgruvene når du dyrker frem egne planter.

Lær hva som kreves for at planten skal  blomstre rikt og/eller gir stor avling i løpet av sesongen.

I dette kurset vil du lære:

• ... hva som menes med «såjord», og hvordan du kan lage den aller beste såjorden selv.

• ... hva du trenger av utstyr for å så, og hva som ikke er nødvendig.

• ... hvordan du driver spirene frem til frodige planter etter at de har spirt.

• ... noen klassiske utfordringer og problemer du kan støte på, og hvordan du unngår dem.

• ... hva som menes med ord som «forkultivering», «stratifisering», og «prikling», slik at du skjønner hva de mer erfarne dyrkerne snakker om.

• ... forskjellen på lys- og mørkespirende frø, og hvorfor dette får betydning for spiringen.

Dette er et intensivt kurs som vil hjelpe deg å lykkes med både å så frø, men også drive frem sunne og friske planter som gir deg rik blomstring eller frodig avling.

Ja, dette kurset vil jeg ta!

"Dere forklarer så enkelt og logisk at det er en fryd å høre på. Veldig inspirerende!"

Grete Nergaard

Dette går vi gjennom i kurset:

Del 1 - Forberedelser

I denne første delen ser vi nærmere på hva et frø egentlig er og hva som skjer i prosessen fra frø til ny plante. Du lærer også hva du trenger av utstyr og hvilken jord som er best når du sår, slik at du lykkes med å dyrke frem frodige planter.

Del 2 - Så- og spireprosessen

I denne delen lærer du hvordan du sår, hvor dypt frøene skal ligge og hvorfor noen frø må drives frem innendørs, mens andre kan sås på friland. Du lærer også hvordan du unngår de vanligste problemene mange har når de dyrker frem egne planter.

Del 3 - Vekstfase

I denne delen lærer du om de viktige vekstfaktorene; lys, temperatur og fuktighet slik at du lykkes i å drive frem frodige planter i stedet for lange, tynne spirer. Du lærer også hvordan du «prikler» småplanter, slik at du potter dem om på riktig tidspunkt uten å skade plantens vekst.

Dette kurset passer perfekt for meg!

"Hobbygartnerskolen har gjort at eg har gått fra å være ein litt usikker amatør i hagen, til å bli ein trygg og god hobbygartner."

Marianne H. Vik

Dette er for deg som:

• ... har forsøkt deg litt på egenhånd, men som ikke føler at du lykkes.
  • ... har hus med stor hage og som synes du bruker mye penger på planter fra år til år, og som kunne tenke deg å dyrke frem flere planter fra frø.
  • ... ønsker mer grunnleggende kunnskap, slik at du blir tryggere på hva du skal gjøre når.
  • ... har lyst å skape en frodig hage med planter som er sunne og friske fordi de er drevet frem med gode vekstvilkår.
Hvor kan jeg melde meg på?

"Jeg har fått en ny og dypere hageglede etter at jeg fant dere"

Tone Thorstensen

Kursholdere

Vi som holder dette kurset er gründer og forfatter Hanne Slyngstad-Hægeland, og gartner Henriette Solum Pettersen.

Vår jobb er å hjelpe deg til å bli en tryggere hobbygartner!

Kurset koster kr 599,- og inkluderer:

Intensivt såkurs som inneholder:
- Del 1: Forberedelser
- Del 2: Så- og spireprosessen
- Del 3: Vekstfasen

Tre bonusvideoer:
- Hvordan prikle småplanter
- Hvordan ta spiretesten, del 1
- Hvordan ta spiretesten, del 2

Tilgang til materiellet i et helt år

Meld deg på nå!

(P.S.: Medlemmer har kurset inkludert i medlemskapet, og trenger ikke melde seg på. Hvis du vurderer å ta mer enn ett av våre intensive minikurs, lønner det seg å bli medlem. Les mer om medlemskapet her)

Vårt mål i Hobbygartnerskolen er å hjelpe deg med smarte tips og nyttig kunnskap, slik at du opplever mestring og økt hageglede.

Dette kurset er fullt av slike gode tips, så hvis du ønsker å dyrke frem sunne, friske og frodige planter, er dette kurset perfekt for deg!

Klikk her og meld deg på i dag!